Arbetsförmedligen

Eftersom att jag fortfarande inte har fått nåt jobb så tänkte jag att det va bra att gå till arbetsförmedligen, så det gjorde jag idag. Jag såg på deras hemsida att om man var arbetssökande kunde man få ersättning för den tiden man inte har nåt jobb, jättebra tänkte jag eftersom att jag fortfarande är arbetslös och pengar går ju alltid åt.
Ne då får man bara ersättning om man har haft minst en halvtidsanställning under ett halvår! hur sjukt är inte det?

Jag blev tipsad om att ringa kommunen och söka, sagt och gjort. Då undrade dom hur det kom sig att jag har flyttat så långt, jag sa som det va att jag bodde med mig pojkvän som studerar. Nehe då får jag inte bidrag bara för att jag är sambo med någon som pluggar, jag fick svaret att det är meningen att han ska ta studeilån!! men han ska vel inte försörja mig? jag tycker att det här är sjukt, för vart ska man få pengar ifrån om man inte har jobb.. aja nu ska jag prova att ringa ett samtal imorgon och se vart det leder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0