Spikmattan-



Något som har blivit mycket populärt är ju spikmattan som blivit så omtalad. Själv var jag tvungen att prova för att se vad den hade för verkan på mig. Första gången ska man inte ligga för länge på den, ca 10 min. Det kändes ganska bra men klart att det sticks lite, efteråt kände jag mig avslappnad och mer energi..

Här kommer en förklaring till spikmattan:


Ca. 6000 små taggar som stimulerar nerverna, som utgår från ryggen till hjärnan.
Effekten kan jämföras med både akupunktur och massage.
Den avslappnande känslan uppstår sannolikt av hormonet oxytocin som frigörs när man får massage.
Första 2-3 min. upplevs smärta, taggarna trycker mot akupunkturpunkter efter ngn minut behaglig värme som beror på ökad blodcirkulation genom påverkan av nervsystemet. Avslappnad och dåsig. Kör ej bil omedelbart efter, vila en stund och drick vatten.
Precis som vid akupunktur frisätts endorfin från hjärnan. Endorfin lindrar smärta och blockerar smärtimpulser på ryggmärgsnivå.
Bra hjälpmedel vid rygg-och nackvärk, ledvärk och stelhet.
Även oxytocin från hypofysen frisätts vilket leder till att du blir avslappnad.
Bra vid stress, sömnlöshet, muskelspänningar, spänningshuvudvärk och trötthet.


Priset är 680 om man beställen den från [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0