Laktos!?

Är det så att man inte tål mjlök så pratas det bara om att man är känslig mot laktosen. Det tycker jag är så himla dåligt för det behöver inte alls vara laktosen man är känslig mot utan det kan vara mjölkproteinet som man kan vara allergisk mot. Du kanske har fått reda på att du är känslig mot mjölk och börjar dricka låglaktosmjölk eller laktosfritt men har fortfarande ont i magen? Då kan det vara mjölkproeinet man är känslig mot men som nästan aldrig går fram. Det finns soyamjölk och soyayoughurt som kan vara ett bättre alternativ.

Jag vet det här eftersom att min lillebror är allergisk mot mjölkproteinet och jag vet inte om jag kanske också är det.. Det började när han var liten att han kräktes väldigt ofta, mamma tog med honom till sjukhuset men de sa bara att det var normalt att barn kräks då och då.. Hon höll på och tog kontakt med sjukhuset väldigt mycket för hon fattade ju att det var något fel. Efter ganska lång tid kom de på att det var ju mjölk han inte tålde. Så jävla dåligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0