Vad det innebär att vara säljare

Den 23 september blev jag fast anställd som säljare för Bertmarks förlag AB efter att ha haft en provanställning på 2 månader. Den tiden gick hur fort som helst och nu har jag jobbat drygt ett halvår.

De produkter vi säljer är olika typer av faktaböcker (årsböcker, djurböcker, uppslagsverk, sagoverk och läkarlexikon)
Vi köper informationslappar som vi "går på" de här lapparna som vi får är på personer mellan 18 och 40 ungefär eftersom att det är i den åldern som detta är mest eftertraktat. Så vi går alltså runt och knackar på hos folk och frågar om vi får störa en stund så sitter vi och pratar och ger information så kan dom välja ifall det är något de vill beställa.

I början tyckte jag att det lät jättesvårt för jag tänkte att ingen vill vel ha böcker i dagens samhälle. Men sen insåg jag att det var ganska lätt att sälja och kunderna var nöjda, folk vill ändå ha böcker trots allt!


Det bästa av allt är att vi har så roligt o personalen, vi brukar sticka iväg mellan 4 och 6 st till en stad ca 1 vecka, där bor vi oftast på något vandrarhem där vi sitter och pratar halva nätterna... men det kan vi göra eftersom att vi börjar jobba kl 1 på dagarna.. sen träffas vi alltid för lunch och fika o peppar varandra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0